onsdag 2. desember 2009

Ny dag med nye muligheter

Se hva jeg fikk i adventspakken idag: Et mønsterhefte med tilbehør. Perfekt fordi jeg er nybegynner på strikking og da er det greit med prosjekter som ikke er så store. Med heftet lå en lapp der det står: Du trenger vel en ny lue til jul? Nå gjenstår det bare å se om jeg får mer garn, for 50 gram er ikke så mye til en lue. I mellomtiden skal jeg prøve å få ferdig barnejakken jeg strikker, så jeg kan starte på noe nytt med god samvittighet.

Junior og jeg har laget kakemenn idag. Det gikk ikke så bra, for deigen var alt for løs, så junior ga tilslutt gråtende opp prosjektet og så avtalte vi at vi skulle bake noe annet senere idag i stedet. Jeg tror det er idag han får pepperkakeutstyr i sin adventsgave, så jeg har pepperkakedeig på lur. kakene ser jo ikke så bra ut, men de smaker godt.

Jeg tok et bilde ut av vinduet. Det er så vakkert når det er rim ute. Det hører til sjeldenhetene at det er skikkelig vinter her, så man får glede seg over de få minusgrader som kommer, så blir det i det minste ikke like klinete ute.


2 kommentarer:

  1. Jeg sikler på lua på forsiden, men så er det dette med tid da.... Får se om jeg rekker å strikke ei slik i jula.
    Ellers kan du søke etter heftet på hobbyboden, det er visstnok en feil med det ene hekleskjerfet.

    SvarSlett
  2. Flott oppskriftshefte! Hvite kakemenn bakes alltid her i huset også.

    SvarSlett