mandag 20. april 2009

Babette er ferdig!

Nå er jeg fornøyd, for nå er teppet endelig ferdig. 126 x 196 cm er størrelsen og jeg har brukt 7 veljestä bröder fra Novita og heklenål nr 5 . Etter vask ble teppet kjempemykt og godt.
Fargegjengivelse er vanskelig. Oversiktsbildet er alt for lyst, mens bilde nr 2 har en ganske bra gjengivelse på midten av teppet, men ikke nærmest, der det er for lyst og lengst bak der det er mer grønt enn i virkeligheten.


Detaljbilde av et hjørne. Fargene er ganske bra på dette bildet. Jeg har alle fargene en rad rundt som en ramme rundt rutene. Det er ikke lett å få teppet helt rett, så det får helt enkelt bare være litt sjevt her og der. Om ikke annet, så beviser det at det er håndlaget. Det skal bli spennende å høre mottakers respons. Teppet gis bort i bryllupspresang 25. april.




14 kommentarer:

  1. Så fint det ble. Fargene er jo bare så fine og gode å se på.

    SvarSlett
  2. Utrolig bryllupsgave, synes teppet var rååstilig, nydelige farger.

    SvarSlett
  3. Ååå, det ble veldig fint! Nydelige farger du har brukt:-)

    SvarSlett
  4. Jeg blir bare imponert over BAbette teppene. Er kommet så langt at jeg har sett på mønsteret, men jeg må gjøre ferdig noen andre tepper først. Teppet har utrolig fine farger.

    SvarSlett
  5. Det ble et fint teppe. Fine fargekombinasjoner

    SvarSlett
  6. Nydelig, nydelig :-) Liker fargene dine kjempegodt.

    SvarSlett
  7. Nydelig teppe,flotte farger! Må være en fin gave å få:)

    SvarSlett
  8. Flott teppe, fargene er herlige sammen;)Det blir en fin bryllupspresang.

    SvarSlett
  9. Det var flott, likte fargene. En gave det ligger mye arbeid og omtanke bak!

    SvarSlett
  10. Helt fantastisk flott!! Og for en vannvittig bryllupspresang!!! De kommer nok til å bli kjempeglade:-)

    SvarSlett
  11. Imponerende arbeid! Jeg fatter ikke hvordan du klarer å beregne hvor mange store og hvor mange små ruter du trenger for at teppet skal blir riktig til slutt (men det finnes vel kanskje en oppskrift)..

    Uansett - dette blir helt sikkert en flott bryllupsgave :-)

    SvarSlett
  12. Utrolig flot tæppe og fine farver. Brudeparret blir helt sikkert glade for gaven.

    SvarSlett
  13. Det ble kjempeflott - og herlig stort! Fantastisk stykke arbeid, og for en flott gave!

    SvarSlett