fredag 16. januar 2009

Litt om sauer


Sauer er det jeg jobber med, og i februar er det tid for lam igjen. Det er en krevende måned med mye jobb og lite søvn og jeg får dårlig samvittighet over at jeg ikke har tid til mine egne barn engang. Troligvis blir det siste gangen vi går igjennom det i år, for jeg har bestemt meg for å slutte med sauer. Mannen sluttet mer eller mindre da han begynte å studere i høst.




Nå er det dette jeg gjør jevnlig, nemlig veier lam for å se hvordan de vokser og beregne antall dyr som skal sendes til slakt hver uke. Dessverre har vi hatt store problemer med tilveksten, så vi har fremdeles ca 350 lam fra i fjor. Det er litt krise, for det må finnes plass i låven til alle lam som skal fødes i februar og mars.



Så idyllisk kan det bli på en bra dag. Datteren ligger i halmen og får besøk av både søye og lam.

3 kommentarer:

  1. Det ser så idyllisk og vårlig ut, og sikkert en fantastktisk opplevelse med lamming både for store og små. Men jeg kan skjønne at det må være vanvittig mye jobb.
    Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett
  2. Oj, så mange sauer, men det kommer fra en som overhodet ikke har peiling! Det bildet så idyllisk ut, men jeg skjønner såpass at det er mye jobb. God helg!

    SvarSlett
  3. Hei, det var litt trist at du vil slutte med sa, synes jeg.....
    Vel - god helg i alle fall !!! :-)

    SvarSlett