lørdag 22. august 2009

Festdag i nærmiljøet

Hembygdsgården var i dag fyllt av salgsboder og aktiviteter for hele familien. Vi var heldige med været, og det var ikke noen selvfølge, for på et par timer igår kveld kom det 27 mm regn hos oss. Jeg hadde et bord med skinn og garn fra egne sauer. Salget gikk vel ikke så veldig bra: Ga bort et skinn til en hjelpsom nabo og så var det ei dame som la av et skinn for å komme og kjøpe det i løpet av uken. Ingen kjøpte garn. Selv handlet jeg masse av de andre som solgte ting, så nå har jeg fylt opp matreservene og gavelageret hjemme.
Jeg måtte bare forevige noe av det som hendte. Brannbilen skulle komme, så barna kunne prøve å sitte i den og se litt på utstyret, men det første som hendte var at den kjørte feil og satte seg fast på et vått jorde, så en traktor måtte dra den opp. Det er vel litt komisk: Räddningstjänsten måtte reddes av en bonde.
Litt underholdning for de besøkende måtte til, så her er svigermor og mine barn fullt opptatte med å vaske klær og matter sånn som man gjorde det før.


Barna gikk inn for oppgaven med liv og lyst og snart strømmet andre barn til for å hjelpe dem. Noe bilde av mitt bord og utkledning ble det dessverre ikke.

1 kommentar:

  1. Takker for titten og hyggelig kommentar på bloggen min. Kjempe artig å se bildeserien din med pinnsvinet, virkelig blinkskudd!!
    Forøvrig kjempe kult at du lager garn fra egne sauer. Det er også min drøm, men mangler ennå masse kunnskap om å få karda ull til spunnet garn...

    God helg til deg:)

    SvarSlett